brunet fat to fit fitness proměna
FAT to FIT

BRUNET FAT to FIT – proměna #3

Proměna numero tre bude o mých prvních čtyřech týdnech na sacharidových vlnách. Proč jsem se pro vlny rozhodla? Už od ledna jsem cítila, že potřebuji režim ve stravování a vzhledem k mému cíli (buchty na břiše) jsem věděla, že už to nebude tolik o tréninku, jako o jídle.

Nikdy jsem si jídlo nevážila, nikdy jsem nejela podle předem daného jídelníčku, nikdy jsem si nepočítala kalorie, ale po roce cvičení a dodržování (po většinu času) zdravého jídelníčku jsem začala v hubnutí trochu stagnovat. Taky jsem věděla, že si rozhodně nevěřím natolik, abych byla schopná si nastavit přesný jídelníček, u kterého nebudu mít pochyby, že vše půjde tak, jak má. A od samého začátku mě to prostě tak nějak táhlo k sacharidovým vlnám. 🙂 V rámci kurzu fitness trenéra jsem narazila na odborníka na slovo vzatého – Michala Kulštejna, mimo jiné autora knihy “Sacharidové vlny”, který mi vlny nastavuje.

Co to ty vlny vlastně jsou?

Sacharidové vlny jsou založené na cyklování sacharidů s cílem co nejefektivněji odbourávat tuky při současném udržení svalové hmoty. Principů cyklování sacharidů je několik – množství se může v průběhu týdne zvyšovat, snižovat, může klesnout na úplnou nulu. Celá dieta trvá až 14 týdnů a je rozdělena na několik etap. 1. etapa (2 týdny) je fází přípravnou, 2. etapa (8 týdnů) je fází určující a 3. etapa (4 týdny) je fází, která připraví organismus na ukončení vlnění a zabrání rychlému získání tuků zpět. Po celou dobu je důležité sledovat reakce těla na cyklování cukrů a podle toho vlnění upravovat. Více informací o sacharidových vlnách sepíšu v jiném článku společně s ukázkou mého jídelníčku. Tyto základní informace pro teď stačí. 🙂

Od Michala jsem tedy dostala plán množství sacharidů, bílkovin a tuků a já si podle něj sestavuji jídelníček. Momentálně jsem na konci 4. týdne, což znamená, že mám za sebou 1. přípravnou etapu a už 2 týdny se nacházím ve 2. fázi.

Sacharidové vlny - příprava jídelníčku

Sacharidové vlny mají své výhody i nevýhody (a možná právě díky těm nevýhodám je na vlny často pohlíženo pesimisticky). V závislosti na množství sacharidů může totiž docházet k velkým výkyvům nálad, často dochází k tomu, že když člověk nemá dostatečné množství motivace, rychle vlnění vzdá, efektivita cyklování stojí především na 2. etapě (3.-10. týden) a v neposlední řadě je to dieta poměrně časově náročná – díky plánování jídelníčku a samotnému vaření.

A jak to vnímám já? 🙂

Nutno říct, že na začátek vln jsem opravdu čekala jak na smilování. Hrozně jsem se těšila na to, že budu mít KONEČNĚ nějaký režim a že ho navíc budu mít nastavený od odborníka, kterému věřím. Na druhou stranu jsem se trochu bála – zvěsti o sacharidových vlnách, obavy z toho, že pořádně nevím, co mě čeká, moje totální nezkušenost s jakýmkoli počítáním množství jídla a přicházející jarní období, které láká k tomu sednout si na Náplavku se skleničkou Aperolu a zmrzkou. 🙂 První týden byl trochu nejistý a tápající – neměla jsem moc odhad na gramáže, takže když jsem si sepisovala jídelníček na 1. týden, výsledkem bylo třeba 100 g ovesných vloček k snídani, což je porce jak pro koně. 1. den jsem tedy zahájila totální bolestí břicha právě díky velkému množství ovesných vloček k snídani. 😀 A na večer už jsem pomalu neměla co jíst a měla jsem hlad. 😀 Člověk se v tom ale naučí chodit poměrně rychle. 🙂 Výsledek byl takový, že už po prvním týdnu mi splasklo břicho, přestala jsem trpět neustálou bolestí břicha a cítila se o 100 % lépe.

Nyní jsem už na konci 4. týdne a pocity jsou více než pozitivní – žádnými výkyvy nálad netrpím, naopak bych řekla, že moje celoživotní náladovost se ještě zmírnila. 😀

Vařit mě bavilo vždycky, takže ani každodenní čas strávený v kuchyni mi nevadí. Chutě na jiné jídlo se zatím nedostavují, rodinné oslavy přežívám naprosto v pohodě a říkám si, že když už jsem zvládla víkend strávený turistikováním po Šumavě s krabičkami v batohu, zvládnu už snad všechno. 🙂 Navíc jsem byla vždycky jedlík a dokázala jsem spořádat opravdu velké porce, takže si momentálně děsně užívám vysokosacharidové dny, kdy na mě moje okolí valí oči, kolik toho za den spořádám. Prát to do sebe totiž můžu bez výčitek. A neuvěřitelně mě nakopává to, že na sobě opravdu vidím výsledky. Není to jen o tom, že váha ukazuje nižší čísla, nebo že na metru naměřím méně centimetrů, je to o celkovém pocitu. A ten je na konci 4. týdne vlnění naprosto báječný, čili vzhůru do dalších týdnů.

Sacharidové vlny - rozdíl měsíc

Teď k samotným výsledkům (úbytek v centimetrech po 1. etapě a po dalších 14 dnech):

Sacharidové vlny - měření, míry první měsíc

 

 

 

 

 

Předchozí post Next Post

You Might Also Like

Žádné komentáře

Leave a Reply