Gladiator Race finishers
Fitness

Jak Bloncka běžela Gladiator Race!

Začátek září byl pro obě z nás svým způsobem zážitkový. Během toho, co Bruneta sjížděla kopce na kole, já se účastnila extrémního překážkového běhu Gladiator Race. Po podzimních závodech v bikiny fitness jsem si totiž jako jeden z cílů letošního roku dala účast na překážkovém běhu, a tak jsem moc ráda, že jsem se k tomu nakonec dokopala a závod běžela.

Vybrala jsem Gladiator Race v Josefově.

Jestli se ptáte, proč právě Gladiator, když těchto překážkových běhů je v poslední době strašná hromada, pak to nemělo žádný speciální důvod. V rámci mé práce v Ronnie.cz jsem s pořadatelem domlouvala stánek, a tak jsem rovnou domluvila i startovné. A protože mi přišlo zábavnější běžet v týmu, neváhala jsem a jeden jsem sestavila. 🙂 Nakonec jsem se závodu zúčastnila za Ronnie.cz Extreme Team spolu s Marťasem, se kterým chodím na FreshKruháč, ten přibral jeho přítelkyni Ivču, a ta sehnala ještě Dana. Na to, jak provizorně jsme se dali dohromady, musím říct, že jsme si v závodě fakt sedli a neměnila bych je. Po celý závod jsme se podporovali, pomáhali, hecovali se, motivovali navzájem a přitom se nijak vzájemně nedusili. Respektovali jsme silné a slabé stránky každého člena. (Jo, my holky jsme prostě na ruce slabý :)). Díky tomu byl pro celý tým závod  fakt skvělým zážitkem. Maximální možný výkon, ale zároveň maximální spolupráce a podpora – a tak by to mělo být.

A jak takový závod probíhá?

Vzhledem k tomu, že to byl pro mě první závod tohoto typu, nevěděla jsem moc, co čekat. Vybrali jsme si závod na 8 km s 25 a více překážkami. Netušila jsem, zda to bude náročné, nebo spíš na pohodu. 8 km je poměrně málo, otázkou však pro mě bylo, jak náročné to bude v kombinaci s překážkami. Sice jsem si plánovala, že si před závodem půjdu alespoň párkrát zaběhat, nakonec jsem to ale úplně nestihla (jo, brusle a tréninky byly přednější) a věřila prostě ve svoji celoroční fyzičku. 😀 Nakonec jsem na tenhle závod stačila, ale je jasné, že s tréninkem běhu bych na tom byla určitě lépe. Takže příště trénuji! 🙂

Gladiator Race týmKaždý účastník má předem určený čas startu. Pomocí čipu se odpípne na startu a v cíli. Pokud běžíte jako tým, pak má čip pouze jeden a celý tým běží společně. V tom vidím celé kouzlo. Podpora v týmu je prostě super. My startovali asi ve 14:30. Nejdůležitější byl předzávodní nakopávač. Všichni jsme do sebe hodili Agrezz, aby se nám běželo o něco lépe 🙂 a ono fakt běželo. 🙂 První překážkou hned u startu bylo přeskočení ohně a následoval šplh po laně a pak už jedna překážka za druhou. 🙂 V případě, že překážku nezvládl každý člen týmu, celý tým měl tzv. “handicap”. V tomto závodu se jednalo o prodloužení trasy, což v konečném důsledku přece jen pár km navíc udělalo. (No, ale zase lepší než angličáky, které jsou jako handicap v jiných závodech častější).

Co se mi na závodu opravdu líbilo, byla trasa.

Podívali jsme se po celém Josefově. Probíhali jsem opravdu velmi rozmanitým prostředím. Od dostihového hřiště, hradeb, temných hradebních chodeb přes město a staré vybydlené budovy až po les a louky. Chvíli jsem si připadala jako v nějaké počítačové hře.  A které překážky si pamatuji nejvíce? Samozřejmě podlézání ostnatého drátu v bahně nebo táhnutí svázaných pneumatik v řece. Bylo jich ale tolik, že bych je dohromady ani všechny nedala. Skvělým zakončením závodu pak byla velká dřevěná překážková stěna, která pro náš tým byla skoro nejjednodušší. Po závodu jsme ještě chvíli strávili na stánku Ronnie.cz, kde jsme se radovali z úspěšného dokončení závodu. Byli jsme totiž 8. ze 40ti týmů, což na to, že jsme ani jeden netrénoval běh, nebylo zas tak špatný. Určitě máme obrovské rezervy, a tak je otázka času, kdy vložíme do tréninku trochu úsilí a nějaký překážkový závod dáme znovu s vyššími ambicemi na umístění.

Každopádně tenhle závod je opravdu pro každého, takže pokud Vás to jen trochu láká, určitě to zkuste. Nejde o umístění, ale o ten skvělej zážitek, kterej Vám garantuju. 😉

 

TIP: Pokud si chcete překážkový závod zaběhnout a nemáte fyzičku ani zkušenosti se silovým tréninkem, je dobré se na závod přece jen připravit. Rozvrhněte si tréninky. Kombinujte běh, posilovnu či kruhové tréninky. Nejvíce se Vám hodí komplexní základní cviky, zejména pak shyb nebo ručkování. Zaměřte se také na zpevnění středu těla a posílení úchopu.

 

Gladiator Race finishers

Předchozí post Next Post

You Might Also Like

Žádné komentáře

Leave a Reply